AnasayfaPortaLTakvimSSSAramaKayıt OlGiriş yap

 

PERSPEKTİF

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek 
Yazar Mesaj
..::AdmiN!::..
..::AdmiN!::..
avatar
Erkek
Yaş : 22
Kayıt tarihi : 23/09/08
Mesaj Sayısı : 645
Nerden : qeldim bn burayaa!!!

Rep Sistemi
Aktiflik:
1000/1000  (1000/1000)
Başarı Puanı:
1000/1000  (1000/1000)
Güçlülük:
1000/1000  (1000/1000)
MesajKonu: PERSPEKTİF   Salı 28 Ekim - 17:09:14

Perspektif, nesnelerin görünümünü 3 boyutlu olarak düz bir yüzeyde, yani 2 boyuta indirgeyerek, göstermeye yarayan bir iz düşümdür. Nesnenin gözlemciye göre olan posizyonunun ve uzaklığının etkileri esas alınarak perspektif çizimi yapılır. Söz konusu çizimler gözlemcide, biçim ve orantı bakımından, renklerden bağımsız olarak, 3 boyutlu bir gerçeklik izlenimi yaratmalıdır.
Dikkat edilmesi gereken:

  • Uzaysal gerçeklik
  • Gözlemci
  • Düz bir yüzey
  • Dönüşüm stili (bu seçim akımlar doğrultusunda yapılabilir; sembolizm, dışavurumculuk, kübizm vb.)

Bu dönüşüm stili, perspektif, çok ve çeşitli olacağına göre, bunları şu şekilde ayırt edebiliriz:

  • Uzaysal perspektif, 3 boyutlu bir alanı sadece iki boyutlu bir yüzey üzerinde resmetmeyi amaçlayan çizim tekniğidir.
  • Çizgisel perspektif, nesnelerin boyutlarını ve şeklini aynen bulundukları uzaklığa göre göstermeyi amaçlar.

O halde bir nesnenin perspektif görünümünü çizmek için birçok yöntem vardır. Belirli bir tekniği izleyerek yapılan perspektif çizimi kolaylaştırmak içinse, Ortaçağdan beri varolan taslak aletlerine perspektograf denir. Buna rağmen, fotograf tekniğinin icadı perspektifin çizim tekniği olarak kullanılması açısından pek bir şey değiştirmez. Çünkü burda mevzu doğayı taklit etmek değildir. Bu grafiksel ifade tekniği için birçok yöntem birarada bulunur : kaçış çizgili perspektif, kaçış noktalı perspektif, ters perpektif, paralel perspektif... Bazı çizimler aynı perspektif yöntemlerini sadece hayali dünyayı değil, gerçeküstü alanları göstermek için de kullanır.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör http://merkezin-krallari.getgoo.net
Banned!
avatar
Erkek
Yaş : 21
Kayıt tarihi : 24/09/08
Mesaj Sayısı : 605
Nerden : geldiğimi bilsem geri giderim

Rep Sistemi
Aktiflik:
0/1000  (0/1000)
Başarı Puanı:
0/1000  (0/1000)
Güçlülük:
0/1000  (0/1000)
MesajKonu: Geri: PERSPEKTİF   Salı 28 Ekim - 17:23:27

__________
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
..::AdmiN!::..
..::AdmiN!::..
avatar
Erkek
Yaş : 22
Kayıt tarihi : 23/09/08
Mesaj Sayısı : 645
Nerden : qeldim bn burayaa!!!

Rep Sistemi
Aktiflik:
1000/1000  (1000/1000)
Başarı Puanı:
1000/1000  (1000/1000)
Güçlülük:
1000/1000  (1000/1000)
MesajKonu: Geri: PERSPEKTİF   Salı 28 Ekim - 17:26:30

hakan1325 demiş ki:
__________

yorum bumu olm düzgünce yorum yapsana
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör http://merkezin-krallari.getgoo.net
Banned!
avatar
Erkek
Yaş : 21
Kayıt tarihi : 24/09/08
Mesaj Sayısı : 605
Nerden : geldiğimi bilsem geri giderim

Rep Sistemi
Aktiflik:
0/1000  (0/1000)
Başarı Puanı:
0/1000  (0/1000)
Güçlülük:
0/1000  (0/1000)
MesajKonu: Geri: PERSPEKTİF   Salı 28 Ekim - 17:28:22

bahadır gibi ona bişey demiyon.banada demeeee
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
Harbi Üye
Harbi Üye
avatar
Erkek
Yaş : 22
Kayıt tarihi : 05/12/08
Mesaj Sayısı : 513
Nerden : dünyadan

Rep Sistemi
Aktiflik:
100/1000  (100/1000)
Başarı Puanı:
100/1000  (100/1000)
Güçlülük:
100/1000  (100/1000)
MesajKonu: Geri: PERSPEKTİF   Paz 7 Ara. - 23:06:41

cix_hakan demiş ki:
bahadır gibi ona bişey demiyon.banada demeeee
eyse senle muhattap olmicam değmessin





hakan senin benle uğraşmaktan başka işin yokmu neyse senle muhattap olmicam değmessin......
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör http://s23.bitefight.net/c.php?uid=18871
Banned!
avatar
Erkek
Yaş : 21
Kayıt tarihi : 24/09/08
Mesaj Sayısı : 605
Nerden : geldiğimi bilsem geri giderim

Rep Sistemi
Aktiflik:
0/1000  (0/1000)
Başarı Puanı:
0/1000  (0/1000)
Güçlülük:
0/1000  (0/1000)
MesajKonu: Geri: PERSPEKTİF   Ptsi 8 Ara. - 21:37:51

bi sinek vızıltısı duyannnn
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
..::AdmiN!::..
..::AdmiN!::..
avatar
Erkek
Yaş : 22
Kayıt tarihi : 23/09/08
Mesaj Sayısı : 645
Nerden : qeldim bn burayaa!!!

Rep Sistemi
Aktiflik:
1000/1000  (1000/1000)
Başarı Puanı:
1000/1000  (1000/1000)
Güçlülük:
1000/1000  (1000/1000)
MesajKonu: Geri: PERSPEKTİF   Ptsi 8 Ara. - 22:32:06

Ultra Gülme Ultra Gülme
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör http://merkezin-krallari.getgoo.net
Harbi Üye
Harbi Üye
avatar
Erkek
Yaş : 22
Kayıt tarihi : 05/12/08
Mesaj Sayısı : 513
Nerden : dünyadan

Rep Sistemi
Aktiflik:
100/1000  (100/1000)
Başarı Puanı:
100/1000  (100/1000)
Güçlülük:
100/1000  (100/1000)
MesajKonu: Geri: PERSPEKTİF   Perş. 11 Ara. - 13:48:14

cix_hakan demiş ki:
bi sinek vızıltısı duyannnn



hahahaha sen ne kadar komiksin öle hakan gülmekten öldüm bittim mahvoldum
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör http://s23.bitefight.net/c.php?uid=18871
Misafir
Misafir
MesajKonu: Geri: PERSPEKTİF   Perş. 11 Ara. - 15:24:06

yorum yok
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Sponsored content
MesajKonu: Geri: PERSPEKTİF   

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

PERSPEKTİF

Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var: Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
 :: TÜM DERSLERLE İLGİLİ HERŞEY BURDA! :: GÖRSEL SANATLAR -
Bedava forum kurmaya hazir misin ? | © phpBB | Bedava yardımlaşma forumu | Suistimalı göstermek | Yetkinblog